Jag klarade av det utan problem

(null)
 
Helt otroligt att ett år har redan gått. Jag kan inte fatta att jag verkligen har bott i mitt barndoms hem i ett år redan. Det är helt otroligt och jag älskar det så mycket. Gissar på att det finns dom som inte trodde jag skulle klara av det när det kommer till huset som inte ens har varm vatten dygnet runt, ingen dusch/badrum, tvätt maskin och riktig fungerande toa samt tvättmaskin. Vilket alltid har varit kämpigare än att ta hand om snön ute. Eldar alltid i vedspisen för att den stora gryta jag har där ska värma vattnet så det finns. och det tar så otroligt mycket tid, men ett måste varje dag/kväll.
Jag får verkligen hålla på med varm vatten som i fjälls när det kommer till att diska, tvätta sig och tvätta kläder precis som pappa fick göra på slutet när han råkade paja tvättmasken. Fast jag bor ute på landsbyggden istället för uppe bland fjällen. Vilket funkar väldigt bra när man är hemma hela tiden men inte riktigt om man skulle behöva vara borta allt för länge.
 
Jag har även bestämt mig för att inte lägga ner pengar på att fixa och innan ni säger något så får jag fixa/göra om. Men då jag som man kan säga hyr gården av min pappa så tycker jag att det är hans uppgift nu. Då det inte finns skrivit någonstans att jag kommer få ärva gården och muntligt gäller tyvärr inte. Annars så måste jag hitta en gård där jag kan bo på veckorna och åka ut hit till mitt älskade barndoms hem på helger och semestrar/lov.  En gård jag kan få hyrköpa eller hyra.
 
Jag har stängt av kommentarerna på det här inlägget och vill du skriva något så klicka här.
 
(null)