Lugn dag med Jin

Idag har det varit en relativt lugn dag för mig och Jin. Då jag har lagt saker till rätta och städat lite enkelt men även fixat lite höst mys inne i köket med en matta. Jin har sovit på sängen och utforskat mitt bibliotek som inte är helt färdigt. Men det ska bli ändring på det såklart. Fast kanske inte just nu, då jag behöver flera lådor då jag även måste hämta saker hos pappa. Som jag fortfarande inte har gjort.

 Men måste hitta en lösning hur jag ska kunna gå på toaletten och tvätta kläder i vinter. Just nu är vattnet strypt in dit då det är hål i röret, varit så sen jag flyttade in igen i april. Tillfällig lösning sa pappa och jag önskade att jag kunde få tvätta mig själv i ett badkar eller dusch inne i huset. Men det är sm det är och eftersom det inte ens är mitt så tänker inte jag lägga ut mer pengar på det. Samt att jag gärna vill ha tillbaka dom jag har lagt ut. Allt har blivit så komplicerat nu då det inte bara är jag som är hans barn nu.
 
1 Anonym:

skriven

Vad står de på ditt kontrakt då du hyr huset? Det är väll bara att hämta dina saker hos din pappa, det har han nog ingeting emot och blir nog en lättnad för dig att de är gjort?

Svar: Vi har muntligt avtal att jag ska betala för el räkningen. Då det är vad jag använder. Och vi har eget vatten. Ska hämta mina saker när bara han är hemma eller ingen då det är så kylig stämning annars.
pernillasandstrm.blogg.se

2 Anonym:

skriven

Men då kan du inte begära dina pengar tillbaka om han inte har sagt att du ska fixa det sakerna som ska fixas. Tyvärr så är de. Det kanske blir kyligt för dig men din pappa vill nog att du kommer och strunta i hans tjej som han har är där. Visa att du är vuxen och modig så går de nog super! Ett tips från coachen.

Svar: Med tanke på att det är min pappa som äger torpet och förr var det mest med säkerhet att jag skulle ärva det, så känns det dumt att jag har fått lägga ut pengar på något som kanske inte ens blir mitt. Blir kyligt från hans tjej faktiskt. Får se om jag någon gång i framtiden vill berätta allt om det. Jag själv har inget intresse i henne men är less på kylan. Skulle vara kul att se vem du är. Så lämna gärna ett namn.
pernillasandstrm.blogg.se

Kommentarer som är kränkande anmäls och publiceras inte, ipnummer sparas och blockeras omedelbart. Du måste fylla i mailadressen och våga stå för vem du är. Ingen mailadress inget svar.
Glöm inte att ”BE GOOD” mot varandra så kanske världen kan bli en lite bättre plats. ❤️

Kommentera här: