Blekning med c vitamin metoden

För läge sen läste jag på en blogg om att bleka håret med vitamin brustabletter. Lät såklart udda och kände att det skulle jag testa det. Åren har gått och i år kom jag på att jag hade läst som det, så i år blev det att testa den här metoden.

Hade inga stora förväntningar men vart nöjd för första försöket. Men att bleka hemma gör jag bara inte, inte efter min och farmors försök förr förra året.

 

För att göra detta behöver du:

  • 4-8 brustabletter beroende längd och tjocklek på hår. Jag använde 6st.
  • Citron
  • Honung
  • Schampo 
  1. Krossa brustabletterna (i en djup skål) till ett slätt pulver. 

  2. Häll i ca 2msk flytande honung, en skvätt citronjuice, och ca 1-2 dl schampo.

  3. Blandningen kommer svälla och börja skumma rejält! Därav den djupa skålen behövs! Blanda runt med en sked tills allt är utblandat. Kommer likna en mousse när det är klart.

  4. Krama in i torrt hår.

  5. Ta plastfolie/plastpåse runt håret för att behålla värmen.  Orkar du kan man även sätta på en varmare mössa. Ju varmare håret blir desto starkare reaktion.

  6.  Låt vara i håret i 2-3 timmar och skölj sedan ut noga.

Det funkade ju helt klart och jag fick en finare brun färg. Kan tänka mig att det hade hjälpt att göra behandlingen en gång till inom kort för ett bättre resultat. När jag tvättade ur så kändes mitt hår renare än någonsin!

1 Anonym:

skriven

Kanske kan ta utan dessa filter så de syns bättre på resultatet?

Svar: Har inte mycket filter utan bara ett. Men ska försöka. Är inte så duktig på att fota hår och mig själv. Vilket jag vet att jag borde bli bättre på.
pernillasandstrm.blogg.se

Kommentarer som är kränkande anmäls och publiceras inte, ipnummer sparas och blockeras omedelbart. Du måste fylla i mailadressen och våga stå för vem du är. Ingen mailadress inget svar.
Glöm inte att ”BE GOOD” mot varandra så kanske världen kan bli en lite bättre plats. ❤️

Kommentera här: